marți, 21 iulie 2009

Dedicat sorei mele


Aveam 5 ani cand mi-am dat seama ca pot scapa mult mai usor de fiecare data cand faceam cate-o boacana si credeti-ma, eram pericol public! Solutia? Dadeam vina pe Alina si la cat de micuta si naiva era, dadea din cap si accepta situatia. Alina m-ai invatat lectia sacrificiului pana cand tata si-a dat seama de vulpita din mine si mi-a spus ca pacatul marturisit va fi…pe deplin iertat.
Am ales sa imi continui planul, cu toate ca in acea zi, in timp ce Alina era pedepsita in locul meu, mi-am dat seama, uitandu-ma in ochii ei, plini de lacrimi, ca asumarea responsabilitatii este o povara, dar pe care, mi-am promis sa mi-o insusesc.


Cand am mai crescut, Alina isi facuse un carnetel unde nota toate delictele pe care le faceam si, o Doamne, parca mi se lipeau degetele de toate paharele, stricam hainele mamei imaginandu-ma pe cine stie ce podium si multe altele asemenea pe cand ea, era intruchiparea copilului inger, chiar credeam ca se abtine mult sa nu-si dea in petic, dar m-a invatat lectia cuminteniei.
Sa va mai spun ca ce era mai mare si mai frumos era al meu? Ca intotdeauna trebuia sa fiu prima in orice activitate din copilaria noastra? Ca mie trebuia sa mi se ia cele mai frumoase rochite? Alina m-a invatat lectia smereniei si modestiei, nu degeaba ochii ei mari inspira atata bunatate.


Mama mi-a pus cartea-n brate, ei…matura. Eu am incercat sa schimb ordinea asta si imi exersam talentul de pedagog pe ea. Alina, iarta-ma ca te-am chinuit cu exercitiile de olimpiada la matematica pe care te obligam sa le faci, doar pentru a ma lauda mamei cu nota 2 pe care ti-o dadeam. Iarta-ma pentru ca te-am ingrozit cu lectiile de feniciana, obligandu-te sa inveti un alfabet chirilic pe care il gasisem intr-o carte prafuita de istorie. Din toate astea stiu ca ti-au fost de folos lectiile de engleza pe care ti le scriam pe dulap cu creta, cand era mama la serviciu. Alina m-ai invatat lectia rabdarii, suportandu-mi toate iesirile de dictator.


Iti multumesc pentru ca mi-ai fost pe rand, pacient, elev, client la magazin, ospatar, prietena-mama de papusa, doamna cu care serveam cafeaua improvizata de la ora 5, ascultatorul meu cand predicam in joaca de-a biserica. Iti multumesc pentru ca m-ai iertat dupa ce, iarasi, pe rand, te-am oparit cu ceai, te-am ars cu masina de calcat, te-am taiat la deget, ti-am dat drumul la mana cazand, te-am facut sa-mi fi complice cand aruncam cu sticle, cartofi si apa de pe balcon. Alina m-ai invatat lectia iertarii, desi nu o meritam.
Am mai crescut apoi si te-ai lovit de raceala mea, de lipsa timpului meu, de lipsa umarului meu. Stiu ca ai avut nevoie de toate acestea iar eu nu am fost acolo sa ti le ofer, prea ocupata fiind de persoana mea. Iti multumesc insa ca tu mi-ai oferit timp din timpul tau ori de cate ori aveam nevoie de o manichiura, o noua tunsoare, o cana de apa, plata facturilor sau un drum pana la farmacie. Alina m-ai invatat lectia altruismului, pentru care iti voi fi mereu recunoscatoare.


Intotdeauna am crezut ca esti atat de fragila incat deveneam ca o leoaica atunci cand te necajea cineva sau ti se intampla o nedreptate. Dar, la fel, erai mai ceva ca o razboinica, atunci cand treceam printr-o suparare sau cand aveam inima ranita. Iti multumesc ca aveai grija de mine cand eram bolnava si asta de atatea ori incat iti strigam numele pentru ca … ma alina. Tu m-ai invatat lectia protectiei si pentru asta iti multumesc.
As avea multe sa va povestesc despre sora mea, dar stie ea mult mai bine ca o iubesc si o vreau in siguranta. Este de datoria ta acum, Laurentiu, sa te sacrifici pentru ea, sa fii rabdator pentru ca femeile nu se nasc sotii ci invata pe parcurs, iertator pentru ca de asemenea, unele femei nu sunt perfecte, altruist pentru ca vei avea numai de castigat, protector pentru ca mai presus de toate Dumnezeu te-a pus langa ea pentru a o apara de orice furtuna si iubitor pentru ca inima ei iti apartine de-acum pentru totdeauna.
Dumnezeu sa va tina in mana Lui si nu uita Alina ca, daca nu ti-am spus-o pana acum, ai fost esti si vei fi cea mai buna sora din lume!


........................

Speech tinut Duminica 19 iulie a.c. la nunta sorei mele, Alina.

15 comentarii:

Ioana Rusu spunea...

...am citit ce ai scris despre tine, despre sora ta, despre convietuirea voastra. si nu incetez sa ma minunez de faptul ca noi, fetele, suntem o comoara! si avem o misiune grea si frumoasa in acelasi timp: sa iubim! parca ne e mai greu decat baietilor...nu stiu, dar mie mi-e greu cand trebuie sa iubesc cu adevarat. E nevoie de TOT Dumnezeul in noi, pentru asta. Sa va dea El puterea de-a oferi iubire neconditionata, pentru toti cei din viata voastra, fetelor! Si surorii tale, un drum plin de lucruri care sa o ridice si sa o ajute, la randul ei sa isi ridice si sotul!

Elena Sandor spunea...

Multumim scumpete. Este adevarat, ne este greu pentru ca punem suflet intr-un mod unic, sensibil si deschis. Dar rasplata e pe masura:)

Mihail Simona spunea...

Sa ii transmiti din partea mea, Alinei, multe binecuvantari si sa fie fericita alaturi de sotul ei.
Sa le spui sa fie rabdatori unul cu celalt pentru ca fiecare vine din alt camin, cu obiceiurile lui si e nevoie de timp pentru a se acomoda.

Casa de piatra!

Elena Sandor spunea...

Am sa le transmit Simona:)

Anonim spunea...

m-ai surprins asa cum o faci de fiecare data.stiam ca esti sora mea, dar nu credeam ca toate momentele alea au insemnat atat de mult pentru tine. iti multumesc ca esti sora mea si sa sti ca daca ar fi sa aleg alta sora, tot pe tine te-as alege. te iubesc si sunt mandra cu tine. imi place sa ma laud :"asta e de la sora mea!"; "sora mea a facut asta!"; "sora mea a fost acolo!";si multe altele. e frumos sa privim in urma acum ca am crescut.ma doare burta de ras cand imi amintesc cate faceam...
TE IUBESC FEI!!!!

Elena Sandor spunea...

si eu te iubesc sormeo! da sa stii ca nu esti anonima, acum esti dna Ionescu:))))))

Alexandra spunea...

char m-ai facut sa plang fetito cu speechu` tau..minunat..:)be blessed..si sora`ta la fel...>:D<

Elena Sandor spunea...

Si tu la fel frumoaso!

karinutza spunea...

e frumos ca iti apreciezi sora, nu toti stiu sa aprecieze.

Laura spunea...

:)) si noi aruncam cu cartofi pe balcon, chiar si cu ceapa.

amazing cum din acest articol ma regasesc si eu in copilaria mea cu Cornelia,sora-mea..

Gandul iti urmeaza inima; se simte ca este un speech 100% cordial.
Proasta inspiratie am avut eu ca nu i-am facut si eu Corneliei ceva asemanator la nunta..
Dar ma incanta sa vad ca dragostea voastra reciproca a castigat intotdeauna.
Sunteti iubite!!

Elena Sandor spunea...

Karinuta eu regret ca nu am stiut sa o apreciez la timp, dar, nu e timpul pierdut:)
Laura, iti multumesc pentru aprecieri, stiu din ce scriai si tu pe blog despre sora ta ca aveti o relatie speciala, asta conteaza cel mai mult.

cristi spunea...

Foarte impresionant speach-ul tau elena si plin de incarcatura emotionala. Ma bucur pentru voi ca va aprciati si iubiti reciproc , GBU :)

Elena Sandor spunea...

Multumim Cristi, Be blessed too!

Anna spunea...

Mai are rost sa-mi spun parerea mea? O stii deja.Un speach foarte frumos, asa din inima, cum stii tu sa le spui. Si eu sunt mandra de tine sor'meo, chiar daca nu esti sora mea de sange, esti sora mea de suflet si asa vei ramane mereu! Luv ya!

Elena Sandor spunea...

Multumesc Ana, my sister for ever! La nunta ta sa te astepti la ceva ;))